MR BISON interview (Matteo Barsacchi)

11 Νοεμβρίου, 2020 - 16:15

“A psych rock Odyssey”

Πριν από λίγες ημέρες μιλήσαμε για τους, εξ Ιταλίας ορμώμενους, MR. BISON, και τον νέο, τέταρτο στη σειρά, δίσκο τους “Seaward”. Με έντονες μουσικές επιρροές από την δεκαετία του ‘70, αναβιώνουν, όπως πολλές άλλες μπάντες, αυτόν τον psych heavy rock ήχο με περισσή μαεστρία! Με αφορμή λοιπόν αυτή την εξαιρετική κυκλοφορία μιλήσαμε με τον Matteo Barsacchi (κιθάρες και φωνητικά), τόσο για τα μουσικά τους τερτίπια, όσο και για την κατάσταση στα καλλιτεχνικά δρώμενα στη γειτονική μας χώρα. 

Νέος δίσκος, νέος ήχος, πιο εκλεπτυσμένη παραγωγή και με το heavy rock να απομακρύνεται από το πλαίσιο. Ποια είναι τα συναισθήματά σας για τη νέα κυκλοφορία;
Για πρώτη φορά είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από τη νέα μας κυκλοφορία, το “Seaward” είναι ο καλύτερος συνδυασμός όλων των μουσικών μας επιρροών… progressive, 70's, psych rock, με τον τρόπο μας. Αποφασίσαμε να μην χρησιμοποιήσουμε εκτενώς το edit, να αφήσουμε ατέλειες και να αναθέσουμε τη μίξη στον Jordan Andreen από το Audio Design στο Σαν Ντιέγκο, υπεύθυνος για τον ήχο συγκροτημάτων όπως το Earthless και το Sacri Monti.

Βοήθησε η κατάσταση του lockdown να γράψετε γρηγορότερα το δίσκο;
Στην πραγματικότητα, δεν έγινε επειδή γράψαμε και ηχογραφήσαμε το “Seaward” το 2019, τότε χρειαζόταν να ξαναπρογραμματίσουμε την κυκλοφορία μεταξύ Απριλίου και Οκτωβρίου, λόγω της κρίσης COVID. Ελπίζαμε ότι όλα θα τελειώσουν τον Οκτώβριο, αλλά κάναμε λάθος. Πιστεύω ότι οι δύσκολες περίοδοι βοηθούν πάντα στη δημιουργία καλής μουσικής. Οι μουσικοί έχουν πολύ περισσότερο χρόνο για να ακούσουν και να γράψουν, για να είναι περισσότερο εστιασμένοι σε αυτό που κάνουν.

Ποια είναι η πραγματικότητα αυτή τη στιγμή για μια μπάντα ή καλλιτέχνη που ζει στην Ιταλία εν μέσω πανδημίας;
Το να είσαι καλλιτέχνης στην Ιταλία είναι δύσκολο ακόμη και σε κανονικές συνθήκες, αλλά κατά τη διάρκεια της πανδημίας το έργο μας έχει θεωρηθεί πιο «αναλώσιμο» από άλλους, και για αυτό το λόγο η κυβέρνηση έχει αποκλείσει τα πάντα. Οι κινηματογράφοι, τα θέατρα και οι αίθουσες συναυλιών έκλεισαν και τώρα πρέπει να προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε ξανά τον εαυτό μας όσο μπορούμε, με μαθήματα μουσικής, live stream συναυλίες και άλλες πρωτοβουλίες.


Δεδομένου ότι το μπάσο είναι το αγαπημένο μου όργανο, θα ήθελα να σας ρωτήσω πώς αποφασίσατε ότι το συγκρότημά σας δεν θα έχει καθόλου μπάσο και ποιες ρυθμίσεις κάνατε ώστε να προσαρμόσετε τον ήχο σας;

Σε αυτήν τη μουσική, η παρουσία του μπάσου κατά την συνθετική διαδικασία είναι πολύ σημαντική για το γράψιμο των τραγουδιών. Στην πραγματικότητα είμαστε ένα παράξενο τρίο, όμως, οι δύο κιθάρες του κ. Bison χτίζουν ένα τεράστιο τείχος ήχου μέσω του οποίου οι ακροατές πιθανότατα δεν θα παρατηρήσουν ποτέ την απουσία του μπάσου. Είναι δύσκολο να το εξηγήσεις γρήγορα, αλλά εν συντομία η κάθε κιθάρα έχει δύο κανάλια. Το δεύτερο κανάλι στα πετάλια μας συνδέεται με ένα άλλο πετάλι που κατεβάζει μια οκτάβα κάτω και μετά στον ενισχυτή μπάσων και ένας από εμάς παίζει πάντα σαν παίκτης μπάσου. Αυτή η λύση είναι πολύ ενδιαφέρουσα επειδή το συγκρότημα φαίνεται να παίζει σαν μια μπάντα με τέσσερα ή πέντε μέλη. Για παράδειγμα, μερικές φορές όταν παίζουμε ένα τραγούδι, μπορείτε να ακούσετε δύο fuzzy εναρμονισμένες κιθάρες, ένα καθαρό μπάσο και ταυτόχρονα ένα hammond, όλα έπαιξαν ζωντανά. Δεν έχουμε προβλήματα κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας, χρειαζόμαστε λίγο περισσότερο χρόνο για να ελέγξουμε τις συνδέσεις των πεντάλ μας. Τις περισσότερες φορές, το πλήθος εκπλήσσεται επειδή βλέπουν ένα τρίο, αλλά ακούνε τέσσερα ή πέντε διαφορετικά όργανα. Άτομα από το κοινό μετά τις παραστάσεις, συνηθίζουν να ρωτούν για τις λύσεις που δίνουμε σε αυτό το πρόβλημα.

Επειδή δεν έχουμε ξεκάθαρη εικόνα της ιταλικής heavy rock σκηνής, μπορείτε να μας πείτε τι δραστηριότητα υπάρχει και αν υπάρχουν συγκροτήματα που προτείνετε να ακούσουμε;
Στην Ιταλία, η heavy rock σκηνή, ειδικά η underground, δεν έχει πολλούς οπαδούς και το να παίζεις ζωντανά γίνεται όλο και πιο δύσκολο. Υπάρχουν όμως εξαιρετικές μπάντες όπως BLACK RAINBOWS, DA CAPTAIN TRIPS, GIOBIA, TUNA DE TIERRA, GLINCOLTI, UFOMAMMUT, ZU και έγκυρες δισκογραφικές εταιρείες, όπως η Subound Records, η Heavy Psych Sounds και η Argonauta Records.

Ο ήχος των '70s επηρεάζει ακόμα πολλές από τις νέες μπάντες, εσείς ως μπάντα ποια συγκροτήματα ξεχωρίζετε και ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας ήχοι από εκείνη την εποχή;
Η πιο σημαντική επιρροή μας είναι χωρίς αμφιβολία, η δεκαετία του '70, οι PINK FLOYD, οι KING CRIMSON, οι BLACK SABBATH, οι CAPTAIN BEYOND, όλη αυτή η psych και prog μουσική της δεκαετίας του '70, όπως επίσης και η thrash metal και το post rock. Το να ψάχνεις τον ήχο σου και να μετατρέπεις τις επιρροές σε δικό σου ήχο, με τον δικό σου τρόπο είναι ζωτικής σημασίας. Μας αρέσει να ερευνούμε κάθε είδους μουσική χωρίς προκατάληψη, κάθε νότα ή συνδυασμός ήχων μπορεί να μας εμπνεύσει.


Διάβασα στο δελτίο τύπου ότι υπάρχει κάποια κεντρική θεματολογία στο άλμπουμ σας σχετικά με την αρχαία μυθολογία. Θέλετε να μας πείτε περισσότερα για αυτό;

Όλα τα μέλη του συγκροτήματος είναι παθιασμένα με τη μυθολογία, λατρεύω τη Χρυσή Εποχή και πάντα ονειρευόμουν να γράψω ένα concept άλμπουμ όπως στη δεκαετία του '70. Ζούμε μπροστά από το αρχιπέλαγος της Τοσκάνης, η θάλασσα είναι η μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης και το ιδανικό μέρος για να γραφτεί μουσική. Έκανα πολλή έρευνα για να βρω ένα θέμα που θα μπορούσε να συνδυάσει τη θάλασσα και τη μυθολογία. Όταν βρήκα τον θρύλο των εφτά μαργαριταριών του Τυρρηνικού Πέλαγος, συνειδητοποίησα αμέσως ότι θα ήταν τέλειο ώστε να αποτυπώσει τη μουσική και τις ιδέες μου. Υπάρχουν πολλές έννοιες και αρχαία αρχέτυπα που σχετίζονται με τον αριθμό εφτά. Εφτά όπως τα μαργαριτάρια της Αφροδίτης και τον αριθμό των ημερών σε κάθε φάση του φεγγαριού. Επηρεάζει τις παλίρροιες και τη διάθεση κάθε ατόμου που, κατά τη διάρκεια μαγικών στιγμών μοναξιάς και προβληματισμού, βρίσκει καταφύγιο στον ορίζοντα και την υπέροχη ηχώ της δόνησης αυτής της μαγευτικής έκτασης του νερού.

Σαν Έλληνας προς Ιταλό, είναι Αφροδίτη ή Venus; Γιατί δεν επιλέξατε το ρωμαϊκό όνομα;
Προτιμήσαμε τις ρίζες της θεότητας κι έτσι επιλέξαμε το ελληνικό όνομα.

Μιλώντας για ονόματα. Πώς αντιμετωπίζετε το γεγονός ότι όλοι μοιράζεστε το ίδιο όνομα;
Αυτό το πράγμα είναι αστείο γιατί όταν συναντάμε ανθρώπους, νομίζουν ότι τους κοροϊδεύουμε.

Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου. Ο τελευταίος λόγος είναι δική σας!
Σας ευχαριστώ πολύ για την υποστήριξή σας που μας δίνετε κάθε μέρα !! Τα λέμε σε περιοδεία, όταν αυτός ο γαμ**ένος ιός θα είναι νεκρός !!

Νίκος Ζέρης

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

JOHN PETRUCCI interview

21 Οκτωβρίου, 2020 - 02:30 Σάκης Φράγκος

“Instrumental experiments” Έχω μιλήσει με πρώην και νυν μέλη των DREAM THEATER, αμέτρητες φορές. Για κάθε στούντιο άλμπουμ από το “Falling into infinity”, σε κάθε ζωντανή τους εμφάνιση, για κάθε...

[περισσότερα]

SACRED OUTCRY interview (Γιώργος Απαλοδήμας)

15 Οκτωβρίου, 2020 - 10:00 Δημήτρης Τσέλλος

“Feel the anger, feel the pain, hear the sacred outcry!” Οι Έλληνες SACRED OUTCRY «τάραξαν τα νερά» του επικού power metal στην χώρα μας με το εκπληκτικό ντεμπούτο τους, “Damned for all time...

[περισσότερα]

JUDICATOR interview (John Yelland)

13 Οκτωβρίου, 2020 - 09:30 Δημήτρης Τσέλλος

“O stavros nika, oh let there be light!” Οι Αμερικάνοι JUDICATOR, κυκλοφόρησαν φέτος μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις της χρονιάς, το άλμπουμ “Let there be nothing”. Ή τουλάχιστον έκπληξη για...

[περισσότερα]

Δείτε ολόκληρο το Instagram Chat με τον Matt Barlow (ASHES OF ARES, SCHAFFER / BARLOW PROJECT, ex-ICED EARTH)

6 Οκτωβρίου, 2020 - 01:15 Σάκης Φράγκος

Την Παρασκευή 2 Οκτωβρίου, ο Σάκης Φράγκος έκανε ένα Instagram Live Chat μέσα από τη σελίδα του Rock Hard με καλεσμένο τον Matt Barlow τραγουδιστή των ASHES OF ARES, SCHAFFER / BARLOW PROJECT,...

[περισσότερα]

Δείτε ολόκληρο το Instagram Chat με τον Joey Vera (ARMORED SAINT)

4 Οκτωβρίου, 2020 - 01:15 Σάκης Φράγκος

Την Παρασκευή 2 Οκτωβρίου, ο Σάκης Φράγκος έκανε ένα Instagram Live Chat μέσα από τη σελίδα του Rock Hard με καλεσμένο τον μπασίστα των ARMORED SAINT, Joey Vera, όπου μίλησαν για το επερχόμενο...

[περισσότερα]