A Day To Remember… 03/10 [BLIND GUARDIAN]

3 Οκτωβρίου, 2020 - 10:15

ΜΠΑΝΤΑ: BLIND GUARDIAN

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Tales from the twilight world”

ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1990

ΕΤΑΙΡΕΙΑ: No Remorse Records

ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Kalle Trapp

ΣΥΝΘΕΣΗ ΓΚΡΟΥΠ:

Hansi Kursch – φωνητικά

Andre Olbrich - κιθάρα

Marcus Siepen – κιθάρα

Thomas “Thomen” Stauch – drums

 

Look behind the mirror, I'm lost in the twilight hall. Τι γίνεται; Όλα καλά; Πάντα καλά και πάντα με μουσικάρες, όπως αυτές του “Tales from the twilight world” των αγαπημένων τέκνων της Γερμανίας, των Βάρδων, των BLIND GUARDIAN.

Είμαστε εκεί στα τέλη των 80s και αρχές 90s, πιο συγκεκριμένα στα τέλη του 1989 και τις αρχές του 1990, όταν σοφά σκεπτόμενα τα νεαρά, τότε, μέλη των GUARDIAN, αποφασίζουν να επενδύσουν όσα χρήματα κατάφεραν και έβγαλαν με το “Follow the blind” και αντί να τα φάνε σε sex drugs and rock 'n' roll, αγοράζουν και εξοπλίζουν το δικό τους στούντιο. Βάζουνε μέσα και μία ωραία κονσόλα με 16 καναλάκια και άνετοι, ωραίοι, κύριοι, ξεκινάνε και δουλεύουνε πάνω στο νέο, τότε, άλμπουμ τους. Δεν το σκέφτονται και πολύ για τον ποιόν θα έχουν για παραγωγό, αφού οι δύο προηγούμενες συνεργασίες τους πήγαν περίφημα, οπότε να και ο Kalle Trapp πίσω από την κονσόλα. Κλείνουν το στούντιό του (Karo Studios) για Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο του 1990, μπαίνουν, ηχογραφούν, μιξάρουν και το τρίτο τους άλμπουμ είναι έτοιμο από ηχητικής πλευράς. Κάνουν και κίνηση-ματ, παίρνοντας τον Andreas Marschall για να τους φτιάξει το εξώφυλλο, ορίζοντας έτσι την πρώτη συνεργασία μαζί του και η χρυσή εποχή των Βάρδων ξεκινάει, στις 3 Οκτωβρίου του 1990.

“Tales from the twilight world” ή αλλιώς ο δίσκος που όρισε για πρώτη φορά τον ήχο των Γερμανών, ή ο δίσκος που ξεκίνησε το σερί των 4 επών, ή ο δίσκος που τους ανέβασε κατηγορία. Τα είχαμε πει και στο κείμενο για το αφιέρωμα στα 90s και συγκεκριμένα το 1990, καθώς, λογικότατο, ένα τέτοιο άλμπουμ δεν θα μπορούσε να λείπει από εκεί. Και μπορεί το “Tales...” να μην έφτασε ποτέ σε εμπορική αξία τους 3 διαδόχους του, στους οποίους οι GUARDIAN καθόρισαν στο μέγιστο βαθμό τον απόλυτα δικό τους, προσωπικό ήχο, αλλά εδώ είναι το σημείο της καμπής, της αλλαγής, της ωρίμανσης του σχήματος. Και σε καμία περίπτωση, δεν είναι υποδεέστερο άλμπουμ ποιοτικά.

“The morning sun of Dune”, με τον χαρακτηριστικό πολυφωνικό τρόπο των Βάρδων και ξεκινάει το 40λεπτο ταξίδι του δίσκου στον κόσμο του φανταστικού, με έναν τρόπο που γεφύρωσε την speed/power metal μεριά των δύο πρώτων δίσκων της μπάντας, με τη συνέχεια, την απόλυτη δική τους συνέχεια. Και κομμάτια όπως το ανατριχιαστικό “Lord of the rings”, έρχονται από το πουθενά, αλλά στιγματίζουν το μετά. Ναι, οι ταχύτητες του δίσκου παραμένουν γρήγορες στη συντριπτική πλειοψηφία τους, όμως ο τρόπος της ενορχήστρωσης, του λυρισμού, της μελωδικότητας, δείχνουν ότι κάτι αλλάζει για τα καλά στο σχήμα. Το πιο επικό συναίσθημα, η “χορωδία ala Guardian”, οι πινελιές από πιο κλασικές φόρμες, είναι στοιχεία που διαμορφώνουν το χαρακτήρα τους. Και νομίζω, ότι η κίνηση που ανέφερα στην αρχή του κειμένου, η δημιουργία δηλαδή επί της ουσίας του δικού τους στούντιο, έκανε τα κομμάτια να ακούγονται τόσο καλά στο τέλος. Και δεν είναι τυχαίο ότι αποτελούν ακόμα και σήμερα, 30 χρόνια και ακόμα 7 δίσκους μετά, αναπόσπαστο κομμάτι των συναυλιών του σχήματος, καθώς είναι fan favourites. Kαι πως να μην είναι τέτοια τραγούδια τα “Traveler in time”, “Welcome to dying”, “Lord of the rings”, “Lost in the twilight hall” και “The last candle” με το τελείωμα που είναι από εκείνες τις στιγμές που ζεις μόνο σε live Guardian, όπου κοινό και μπάντα γίνονται ένα και δε μένει ούτε πλακάκι του μπάνιου ασυγκίνητο.

Φυσικά και οι στίχοι (για όσους ορθώς ασχολούνται και με αυτούς) βοηθάνε στη δημιουργία της “μαγείας” του σχήματος, αφού οι αναφορές τους είναι σε κλασικά έπη του φανταστικού κόσμου, όπως το “Dune”, το “Lord of the rings” φυσικά και το “Dragonlance”, αλλά και σε Stephen King (“The Tommyknockers”), Peter Straub (“Floating dragon”), αλλά και της ταινίας “E.T.” (στο “Goodbye my friend”).

Εκείνη την περίοδο, οι BLIND GUARDIAN ήταν ένα σχήμα που δούλευε full, σαν ομάδα, με ορμή, με διάθεση και όραμα και επομένως, δεν υπήρχαν τίποτα τρελές ιστορίες πίσω από τους δίσκους. Μόνο η κάψα των μελών να φτιάξουν τη δική τους μουσική. Να αφήσουν το δικό τους στίγμα. Κάτι που κατάφεραν εξαιρετικά και αυτός ο δίσκος, το “Tales from the twilight world” είναι η αρχή της εξαργύρωσης των κόπων τους. Δεν είναι τυχαίο ότι είναι και ο δίσκος που τους έδωσε τη μεταγραφή από την τίμια, αλλά μικρή No Remorse Records στο μεγαθήριο της Virgin το 1991, για να ανοίξει έτσι διάπλατα ο δρόμος της αναγνώρισης και της επιτυχίας.

Αγαπημένος δίσκος και ο πρώτος του Big Four του σχήματος. Τα υπόλοιπα τα έχει γράψει η μεταλλική ιστορία. Και στην τελική, έχει το “Lost in the twilight hall”, το προσωπικό κόλλημα. Εντάξει; Ευχαριστώ πολύ!

Did you know that:

 

  • Ο Andreas Marschall, υπεύθυνος για το εξαιρετικό εξώφυλλο του δίσκου, όσο και για αυτά των επόμενων τριών της μπάντας (και όλως τυχαίως της χρυσής τετράδας δηλαδή), είναι ένα από τα σπουδαιότερα ονόματα στο είδος του. Προσωπικά, είναι ο αγαπημένος μου όλων των εποχών, όχι φυσικά μόνο για τα εξώφυλλα των GUARDIAN που έχει κάνει, αλλά και για τα τόσα άλλα με σχήματα όπως οι OBITUARY, SODOM, KREATOR, HAMMERFALL, IN FLAMES, GRAVE DIGGER, COVENANT, IMMOLATION, ANNIHILATOR, RUNNING WILD, NIGHT IN GALES, RAGE, SKYCLAD, UDO, STRATOVARIUS και τόσα άλλα. Και μάλιστα σε σπουδαίους και κλασικούς δίσκους αυτών των σχημάτων, αλλά και που προσωπικά γουστάρω φουλ! Μεσουράνησε στα 90s, αλλά η αρχή του, είναι ταυτόσημη βασικά με την “έκρηξη” της μπάντας, γιατί οι πρώτες πραγματικά σπουδαίες δουλειές του που ανέβασαν κατακόρυφα τις “μετοχές” του, ήταν το 1990, καθώς πριν είχε λίγες, αυτές που λέμε “για προθέρμανση”. Το εν λόγω άλμπουμ, το “Cracked brain” των DESTRUCTION, το “Coma of souls” των KREATOR και το “Better off dead” των SODOM, είναι οι βασικές του δουλειές λοιπόν το 1990 και η πρώτη του εμφάνιση στο Champions League. Το λες ότι μπήκε με φόρα στο χώρο και πως να μην γίνει κορυφαίος μετά;

  • Η αγάπη του σχήματος για τις διασκευές, είχε φανεί από το “Follow the blind”, εκεί όπου είχαν κάνει δύο μάλιστα, μία στο “Don't break the circle” των DEMON και μία στο “Barbara Ann”, το κλασικό κομμάτι του 1961 από τους THE REGENTS. Εδώ λοιπόν, πήραν ένα κορυφαίο κομμάτι, το “To France” του Mike Oldfield και του έδωσαν τη δική τους μαγεία, με το αποτέλεσμα να είναι υπέροχο. Γενικότερα, η μπάντα το έχει με τις διασκευές, ειδικά όμως όταν παίρνει μη metal/rock τραγούδια και τα κάνει δικά της. Και κάπως έτσι μπήκε το μικρόβιο που λίγα χρόνια μετά, το 1996, θα μας δώσει το “The forgotten tales”.

  • Kai Hansen και BLIND GUARDIAN. Μία σχέση του “νονού” του power metal, με τα καλύτερα παιδιά του και άξιους συνεχιστές του έργου του. Για αυτό άλλωστε και ήταν εκεί και σε αυτόν το δίσκο (όπως και στο “Follow the blind”), για να χαρίσει τη χαρακτηριστική φωνή και (κυρίως) τσιρίδα του στο “Lost in the twilight hall”, αλλά και να αποτελέσει και μέρος της “χορωδίας ala Guardian” του δίσκου. Ο Hansen, ήταν εκεί στις χρυσές μέρες του power metal και με τις συμμετοχές του στα 90s και αρχές 00s σε τόσες μπάντες του είδους (ANGRA, HEAVEN'S GATE, PRIMAL FEAR, AVANTASIA, έτσι για δειγματισμό), δεν είναι τυχαίως ο χαρακτηρισμός “νονός”, όπως και η εκτίμηση που χαίρει από το σύνολο αυτού του ήχου. Προφανώς και για τους μουσικούς λόγους.

  • Αν συνεχίσω να γράφω διάφορα τέτοια, ο Φράγκος μπορεί και να μου κάνει βουντού και να ζητήσει να χάσω τα μαλλιά μου επειδή αυτός δεν έχει; Άρα πρέπει να σταματήσω!

 

Υ.Γ. Καλό ταξίδι σε ένα φίλο, που έφυγε νωρίς, έφυγε άδικα, αλλά μας άφησε πολλές στιγμές γέλιου και καλώς εννοούμενης βλακείας για να τον θυμόμαστε όπως πρέπει. Και αγαπούσε και τον δίσκο και τη μπάντα πάρα πολύ, όσο και αν οι PRIEST ήταν το Νο 1 στην καρδιά του. Λίγες ώρες πριν κλείσουν 30 χρόνια από την κυκλοφορία αυτού του δίσκου, έκλεισε και ένα κεφάλαιο για αυτόν και ελπίζω να άνοιξε ένα ακόμα καλύτερο και πιο ήρεμο εκεί που πήγε και να συνεχίσει να ροκάρει. Καλό ταξίδι Κώστα... the last candle will burn...

 

Φραγκίσκος Σαμοΐλης

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

A Day To Remember... 26/11 [MANOWAR]

26 Νοεμβρίου, 2020 - 18:45 Σάκης Νίκας

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Battle hymns MMXI” – MANOWAR  ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2010 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Magic Circle Music ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Joey DeMaio ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά – Eric Adams Μπάσο – Joey...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 23/1 [YNGWIE MALMSTEEN]

23 Νοεμβρίου, 2020 - 16:30 Δημήτρης Τσέλλος

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Relentless” - Yngwie J. Malmsteen ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2010 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Rising Force Records ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Yngwie J. Malmsteen ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Yngwie J. Malmsteen - Κιθάρα, φωνητικά,...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 20/11 [CINDERELLA]

20 Νοεμβρίου, 2020 - 17:30 Κώστας Τσιρανίδης

ONOMA ΑΛΜΠΟΥΜ: “Heartbreak station”- CINDERELLA ETOΣ KYKΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1990 ΕΤΑΙΡΙΑ: Mercury/Vertigo ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: John Jansen & Tom Keifer ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:  Φωνητικά/ Κιθάρες – Tom Keifer...

[περισσότερα]

FORTRESS UNDER SIEGE interview (Fotis Sotiropoulos)

20 Νοεμβρίου, 2020 - 00:30 Φίλιππος Φίλης

“Impenetrable fortress of metal”   Οι Έλληνες FORTRESS UNDER SIEGE (FUS) κυκλοφόρησαν πρόσφατα τον τρίτο full length δίσκο τους με τον τίτλο “Atlantis”, ύστερα από αρκετές μεταγραφές και...

[περισσότερα]

A Day to Remember… 19/11 [SODOM]

19 Νοεμβρίου, 2020 - 16:30 Θοδωρής Κλώνης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “In war and pieces” – SODOM  ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2010  ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Steamhammer  ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Waldemar Sorychta ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:  Φωνητικά, μπάσο – Tom...

[περισσότερα]