A Day To Remember... 05/10 [DEEP PURPLE]

5 Οκτωβρίου, 2020 - 03:45

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Slaves and masters” – DEEP PURPLE

ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1990

ΕΤΑΙΡΕΙΑ: BMG/RCA

ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Roger Glover

ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:

Φωνητικά: Joe Lynn Turner

Κιθάρα – Ritchie Blackmore

Μπάσο – Roger Glover

Πλήκτρα/Hammond – Jon Lord

Drums – Ian Paice

 

DEEP PURPLE ή…DEEP RAINBOW; Οι παλιότεροι ίσως θυμούνται την κριτική που ασκήθηκε από τον μουσικό τύπο και από πολλούς οπαδούς στους PURPLE αμέσως μετά την κυκλοφορία του “Slaves and masters”. Μία η πρόσληψη του Turner, μία η αλλαγή του ήχου και το ανοιχτό φλερτ με έναν πιο εμπορικό ήχο…δεν ήθελε και πολύ. Προσθέστε στην εξίσωση και την απόλυση του Gillan ο οποίος είναι αδιαμφισβήτητα η Φωνή των PURPLE στις συνειδήσεις των οπαδών και έτσι υπήρχε μία γενικότερη, αρνητική προδιάθεση για το δίσκο. 30 χρόνια μετά όμως, οφείλουμε να απαντήσουμε στο ερώτημα για το αν όντως ο συγκεκριμένος δίσκος ήταν τόσο κακός όσο ενδεχομένως θεωρούνταν τότε. Αυτονόητα δεν θα κάνουμε ανάλυση του δίσκου αλλά κυρίως του πλαισίου γύρω από αυτόν. Το ίδιο αυτονόητα όμως θα αφιερώσουμε αυτές τις γραμμές στον παλαίμαχο συναγωνιστή Σειρηνάκη ο οποίος πιστεύει ακράδαντα ότι το “Slaves and masters” είναι το καλύτερο άλμπουμ των PURPLE. Αγάπα τον φίλο σου με τα ελαττώματά του…

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ “SLAVES AND MASTERS”:  To 1989 οι PURPLE αλλάζουν δισκογραφική εταιρεία, μετακομίζουν στην BMG/RCA η οποία πιέζει για νέο δίσκο. Αντ’ αυτού, οι PURPLE ανακοινώνουν την αποχώρηση του Gillan με τα ονόματα των Jimi Jamison (SURVIVOR) & Terry Brock (STRANGEWAYS) να φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων του Blackmore και των υπολοίπων. Για λόγους που δεν είναι επί του παρόντος, οι δύο αυτοί βασικοί υποψήφιοι δεν κατάφεραν να κερδίσουν το …χρίσμα του νέου τραγουδιστή των PURPLE και με το χρόνο να πιέζει ο Blackmore προτείνει τον Turner. Οι αντιδράσεις των Glover/Lord/Paice ήταν αρνητικές αφού αμέσως θα γινόταν ο παραλληλισμός με τους RAINBOW. Η πρώτη όμως audition με τον Turner –βασικά ήδη από το πρώτο jamάρισμα του “Hey Joe” (Hendrix)- ήταν ικανή για να τους αλλάξει γνώμη …τουλάχιστον τη δεδομένη εκείνη περίοδο. Και έτσι εγένετο MKV για τους PURPLE! 


Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ “SLAVES AND MASTERS”
: Η πρώτη κίνηση που κάνει το management της μπάντας είναι να τους κλείσει ένα κανονικό, επαγγελματικό studio στην Αμερική κάτι που ζητούσε επιτακτικά ο Gillan μετά το “The house of blue light” και αποτελούσε σημείο προστριβής με τον Blackmore. O ιδιόρρυθμος κιθαρίστας νιώθει αναγεννημένος και παρασύρει τη μπάντα σε μία έξαρση παραγωγικότητας ενώ το ημερολόγιο του Glover είναι γεμάτο από σημειώσεις περί ηχογραφήσεων και ακυκλοφόρητων τζαμαρισμάτων («κάποια μέρα θα πρέπει να δουν το φως της ημέρας όλα αυτά», δήλωνε ο Glover μερικά χρόνια αργότερα). Έτσι εκτός από τα 9 τραγούδια που αποτέλεσαν τον κορμό του “Slaves and masters” ηχογραφήθηκε ακόμη το “Slow down sister” (αρκετά καλό), το “Fire, ice and dynamite” (κατέληξε στο soundtrack της ομώνυμης ταινία του Roger Moore) και ένα ακόμη άτιτλο κομμάτι το οποίο ο Lord χαρακτήριζε τότε σαν ένα κομμάτι παρόμοιο με το “Fireball”. Δεν θα κάνουμε ανάλυση των υπολοίπων τραγουδιών αφού όλοι –λίγο ως πολύ- τα έχετε ακούσει. Θα πω απλώς ότι τα δύο singles (“King of dreams”, “Love conquers all”) και τα “Truth hurts”, “Fire in the basement” είναι πολύ καλές συνθέσεις ενώ το “Fortuneteller” με την πολύ RAINBOW αισθητική του είναι για μένα το καλά κρυμμένο διαμάντι του δίσκου. 

ΜΕΤΑ ΤΟ “SLAVES AND MASTERS”: Όπως αναφέραμε παραπάνω, οι αντιδράσεις ήταν από αρνητικές ως χλιαρές και απλώς ΟΚ στην καλύτερη. Η περιοδεία που ακολούθησε (και πέρασε από τη χώρα μας) άφησε, ωστόσο, πολύ θετικές εντυπώσεις (εξαιρούνται 1-2 κακές βραδιές επί σκανδιναβικού εδάφους) αφού το set list αναζωογονήθηκε σε τεράστιο βαθμό. Σκεφτείτε απλώς ότι οι PURPLE έπαιζαν μέχρι και 7 κομμάτια από το νέο δίσκο ενώ άνοιγαν με το “Burn”! O Blackmore είναι ορεξάτος και η αλήθεια είναι ότι στο πρώτο σκέλος της περιοδείας και οι υπόλοιποι τρεις έδειχναν παρόμοια, θετική διάθεση. Αυτό άλλαξε μετά από 2-3 μήνες με τον Lord να εκφράζεται πρώτος ανοιχτά εναντίον του Turner και εκείνος να μην αφήνει αναπάντητη την πρόκληση. Λογικό ήταν ο Paice να συνταχθεί με τον Lord και ο Glover να ακολουθήσει λίγο αργότερα. Τα υπόλοιπα είναι, όπως λένε, ιστορία…

Η ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ: Το “Slaves and masters” δεν είναι το καλύτερο άλμπουμ των PURPLE. Δεν είναι φυσικά ούτε καν στην πρώτη πεντάδα. Όμως αυτό δε σημαίνει ότι είναι ένα κακό άλμπουμ. Άλλωστε μιλάμε για τα 4/5 της κλασικής σύνθεσης των PURPLE, έτσι; Το πρόβλημα με το αρνητικό feedback έγκειται, κατά τη γνώμη μου, στις συγκρίσεις με τους RAINBOW (γεγονός ασυγχώρητο για τους παραδοσιακούς οπαδούς των PURPLE) και κυρίως στην αποχώρηση του Gillan που συνετέλεσε στην αρνητική περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Η βραχύχρονη παρουσία του Turner πίσω από το μικρόφωνο των PURPLE άφησε πίσω της δύο κλασικά τραγούδια και άλλα 3 (τουλάχιστον) πάρα πολύ αξιόλογα. Η μοίρα όμως της MKV σύνθεσης ήταν προδιαγεγραμμένη από την πρώτη μέρα…

 

Did you know that:

• Ανάμεσα στο πλήθος των ακυκλοφόρητων τζαμαρισμάτων για τα sessions του “Slaves and masters" υπάρχει και ένα μισοτελειωμένο κομμάτι με τίτλο “Just don’t call it love”.

• Εδώ και δεκαετίες κυκλοφορεί στους κύκλους των πολύ φανατικών οπαδών/συλλεκτών των PURPLE ένα bootleg με τίτλο “The battle of slaves and masters” που περιλαμβάνει πολλά από τα τζαμαρίσματα εκείνης της περιόδου των ηχογραφήσεων του 1990. 

• Επτά μήνες πριν την κυκλοφορία του δίσκου, στο Monte Carlo παρουσιάστηκαν στους υπευθύνους της BMG τέσσερα κομμάτια από τις πρόβες/πρώτες ηχογραφήσεις του νέου line-up. Ανάμεσα σε αυτά ήταν και μία εκτέλεση του “Hey Joe” που ήταν ουσιαστική η πρώτη audition του Turner!

• O Blackmore έχει δηλώσει αρκετές φορές ότι το “Slaves and masters” είναι ένα από τα αγαπημένα του άλμπουμ. Εντύπωση προκαλεί ωστόσο το γεγονός ότι ποτέ δεν έπαιξε ζωντανά κάτι από το δίσκο σε κάποιο από τα επόμενα live των RAINBOW ή των BLACKMORE’S NIGHT…τουλάχιστον μέχρι σήμερα.

Σάκης Νίκας 

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

A Day To Remember... 26/11 [MANOWAR]

26 Νοεμβρίου, 2020 - 18:45 Σάκης Νίκας

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Battle hymns MMXI” – MANOWAR  ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2010 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Magic Circle Music ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Joey DeMaio ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά – Eric Adams Μπάσο – Joey...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 23/1 [YNGWIE MALMSTEEN]

23 Νοεμβρίου, 2020 - 16:30 Δημήτρης Τσέλλος

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Relentless” - Yngwie J. Malmsteen ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2010 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Rising Force Records ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Yngwie J. Malmsteen ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Yngwie J. Malmsteen - Κιθάρα, φωνητικά,...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 20/11 [CINDERELLA]

20 Νοεμβρίου, 2020 - 17:30 Κώστας Τσιρανίδης

ONOMA ΑΛΜΠΟΥΜ: “Heartbreak station”- CINDERELLA ETOΣ KYKΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1990 ΕΤΑΙΡΙΑ: Mercury/Vertigo ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: John Jansen & Tom Keifer ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:  Φωνητικά/ Κιθάρες – Tom Keifer...

[περισσότερα]

FORTRESS UNDER SIEGE interview (Fotis Sotiropoulos)

20 Νοεμβρίου, 2020 - 00:30 Φίλιππος Φίλης

“Impenetrable fortress of metal”   Οι Έλληνες FORTRESS UNDER SIEGE (FUS) κυκλοφόρησαν πρόσφατα τον τρίτο full length δίσκο τους με τον τίτλο “Atlantis”, ύστερα από αρκετές μεταγραφές και...

[περισσότερα]

A Day to Remember… 19/11 [SODOM]

19 Νοεμβρίου, 2020 - 16:30 Θοδωρής Κλώνης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “In war and pieces” – SODOM  ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2010  ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Steamhammer  ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Waldemar Sorychta ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:  Φωνητικά, μπάσο – Tom...

[περισσότερα]